Trh s odvykacími prostriedkami pre fajčiarov stráca dych

0

Údaje analytickej spoločnosti Mintel týkajúce sa trhu s odvykacími pomôckami pre fajčiarov ukázali v roku 2014 úplne nový trend. V Nicorette z neho nebudú nadšení…

Podľa Mintelu značky, ktoré predávajú prostriedky na pomoc pri odvykaní od fajčenia vrátane Nicorette zaznamenali v roku 2014 pokles v objeme predaja o 4 %, kým značky zo segmentu vapingu dosiahli rovnako veľký nárast v predaji.

Náplaste, pastilky, žuvačky na ústupe

Nicorette nedokázal poraziť fajčenie, teraz sám čelí novému konkurentovi v podobe vapingu
Nicorette nedokázal poraziť fajčenie, teraz sám čelí novému konkurentovi v podobe vapingu

K poklesu prišlo po prvý raz od roku 2008, odkedy Mintel monitoruje tento trh. Naopak, nárast v segmente elektronických cigariet naznačuje, že práve táto voľba sa stáva prioritnou medzi fajčiarmi hľadajúcimi pomoc pri boji so svojim zlozvykom.

Mintel odhaduje, že trh tradičných odvykacích prostriedkov (náplaste, pastilky, žuvačky) klesol v roku 2014 na 130 miliónov libier zo 136 miliónov v roku 2013. V rovnakom období rastie trh vapingu zo 193 na 201 miliónov libier.

Podľa prieskumu spoločnosti Mintel až 82 % percent fanúšikov e-cigariet považuje vaping za dobrý spôsob na obmedzenie fajčenia. Zhruba 13 percent bývalých fajčiarov dnes podľa výsledkov prieskumu preferuje používanie e-cigariet.

Vojna sa začala

Podľa analytičky Roshidy Khanom je možné očakávať v segmente tradičných pomôcok na odvykanie ďalšiu stagnáciu. Jej príčinou má byť predovšetkým nedostatok nových inovácií v tomto segmente, čo by naznačovalo, že dosiahol svoje maximum a bude už len klesať – na rozdiel od dynamicky sa rozvíjajúceho segmentu vapingu s množstvom avizovaných noviniek.

Ďalšími pozitívnymi signálmi pre vaping podľa nej bude paradoxne regulácia a väčšia pozornosť zo strany úradov, ktorá môže zvýšiť dôveru užívateľov v tento stále nový produkt.

Reagovať sa snažia aj výrobcovia ohrozeného segmentu. Nicorette spustil v septembri 2014 vo Veľkej Británii kampaň namierenú voči cigaretám – jej hlavný slogan hovorí: „Skonči navždy!“ Tento krok bol výrobcami e-cigariet označený za hlúpy spôsob farmaceutických firiem, ktorým chcú zabrzdiť nástup vapingu.

V súboji E-cigarety vs. Nicorette ide aj o vojnu inovácií...
V súboji E-cigarety vs. Nicorette ide aj o vojnu inovácií…
Agresívna kampaň Nicorette z jesene 2014.
Agresívna kampaň Nicorette z jesene 2014.

Zdroj: www.marketingmagazine.co.uk

http://www.marketingmagazine.co.uk/article/1337524/smoking-cessation-market-choked-vaping-sales-surge

Leave A Reply